pondelok 3. augusta 2009

vyhodnotenie mesiaca...

Júlové dusno odovzdalo štafetu tomu augustovému a v našej malej zašivárni nastal čas štatistík. Nič nie je v lete vzrušujúcejšie ako nekonečné tabuľky s bilanciou mesačných štrukturálnych výkonov. Vlastne je....výkony kvartálne. Ono je to síce rovnako vzrušujúce aj po iné mesiace, ale moja pozícia večného frfľoša sa rozhodla posťažovať sa práve dnes, pretože práve dnes mám za úlohu opäť raz rozvinúť svoj vysokoškolský titul vo famóznom svete powerpointu a naservírovať svojmu úchylnému šéfovi pravidelnú dávku corporate design slidov. A tak rátam, porovnávam, triedim a škrtám, aby aspoň jeden večer v mesiaci pán manažér vedel, ako sa jeho ľuďom vodí. Muži sú odjakživa súťaživí a veľmi citliví pri pripustení existencie od nich lepších jedincov a preto môžem smelo, už pri priebežných stavoch, s určitosťou povedať, že tento večer si šéfko určite užije. Aspoň ho na chvíľu vytrhnem zo stereotypu romantického rande s neodolateľnou youtube. Konieckoncov byť úspešným mladým mužom riadiacim vlastnoručne vychovaných (aktuálne) 35 ľudí a mesiac čo mesiac sledovať, napriek masívnemu náborovému snaženiu, stagnáciu až pokles produkcie, nie je vôbec lichotivá vizitka. Kríza, nekríza.

Manažéri zvyknú v takto frustrujúcich situáciach potom lipnúť na číslach dovtedy, kým napriek neodškriepiteľnému snaženiu pripustia, že v tom štatistickom matrixe predsalen neobjavili svojho Nea a na zajtrajšom vyhodnotení výsledkov opäť raz dajú všetkým pocítiť svoju nespokojnosť napríklad aj nezaobstaraním občerstvenia, direktívnym poverením umyť firemné toalety, či vyzametať fajčiarsky kútik. Podobné kruté a manipulatívne metódy, ktoré majú za cieľ ľuďom masírovať svedomia, sú jednou z príčin, prečo sa na týchto jatkách odmietam zúčastňovať. Okrem spomenutého, je to nenormálna nuda....bez arašidov. Minulý mesiac som dostal pokyn spestriť toto divadielko vypísaním ďaľšej, pre veľký úspech ostatných, štatistiky. Tipujem, že impulz prišiel po škandalóznom odhalení pravej identity pojmu transparentnosť. A tak namiesto slidov o tom, kde všade máme v Bratislave reklamné transparenty som dával dokopy zoznam najbonitnejších zmlúv, aby teda bolo jasné, že netrieskame obrovské poistky len tak kde komu. Dojemné. Zúfalé časy však plodia zúfalé činy a keďže mesiac nebol bohvieaký, robilo sa kadejako. Výsledkom protikrízových opatrení je odstránenie transparentných slidov z mojej prezentácie. Veď zas....netreba to predsa s tými cudzími slovami preháňať.

1 komentár:

  1. Okrem spomenutého, je to nenormálna nuda....bez arašidov. :D

    a nie zabavne - smutne.

    OdpovedaťOdstrániť